Home staging – przygotuj swoją nieruchomość na sprzedaż

kancelaria adwokacka toruń adwokat odszkodowania prawnik rekompensaty
O odszkodowanie warto walczyć z dobrym adwokatem
2 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Czym jest i co może Ci dać marketing internetowy?
11 czerwca, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie,to coś o co dbamy przy różnych sytuacjach życiowych. Marzymy o zrobieniu dobrego wrażenia podczas rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, gdy wybieramy się na imprezę klubową, czy negocjując w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w dużej mierze bazuje również home staging – a więc proces dotyczący wszystkich prac, zmierzających do wywołania dobrego wrażenia na zainteresowanym znalezieniem domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy biorą pod uwagę zakup nieruchomości, często będą się kierować właśnie pierwszym wrażeniem, i wobec tego trzeba zadziałać w taki sposób, by obszar z oferty wyglądał zjawiskowo. Ze wszystkimi szczegółami nie damy sobie rady sami, i wobec tego warto omówić problem z ekspertami od home stagingu. Ale spokojnie – rozpocznijmy od genezy powstania techniki home stagingu.

45 lat temu….

Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, posiadaczka spółki, która projektowała wnętrza. Teraz już to wiemy – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku koronnej specjalności Barbary Schwarz. Już jako wprawna agentka nieruchomości, Schwarz regularnie poszukiwała patentów, przynoszących wzrost popularności oferowanych przez siebie mieszkań wśród Klientów. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby drobiazgowo przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Kazała wykonać wszystkie należyte działania remontowe, posprzątać cały obszar i upiększyć go w taki sposób, żeby kupiec był oczarowany nieruchomością. Efekt? Nieruchomość została sprzedana znacznie szybciej, niż ktokolwiek mógłby zakładać. Dlaczego tak się stało? Schwarz zaobserwowała, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu pomieszczeń – pierwsze wrażenie prawdopodobnego klienta jest o wiele lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz zyskiwała uznanie ekspertów od nieruchomości w USA, a specjalizacja zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu ponad milion osób, a na pewno jest autorką popularnych publikacji na ten temat.

Wielka Brytania i w końcu… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w Stanach Zjednoczonych i przyjął się także w Wielkiej Brytanii, gdzie często Brytyjczycy nazywają go property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo poznało się na home stagingu, dzięki show „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy podążyli za Amerykanami i zrozumieli, że mogą dużo zarobić gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po właściwym zadbaniu o dom.

U nas home staging pojawił się już w XXI wieku. Wynikało to z tego, że ludzie poszukiwali na rynku pracy czegoś nowego i co za tym idzie powstał świeży, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, notujemy zwiększony popyt na tego typu usługi.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging zmieniał się w zasadzie z dnia na dzień, a przyczyną były zmiany gustów ludzi, którzy postanowili zarabiać na rynku nieruchomości. Barbara Schwarz stworzyła konkretny szablon, lecz korzystający z niego musieli odpowiadać na kaprysy ewoluującej mody.

Ostatnimi czasy, home staging to nie tylko prace wpływające pozytywnie na wygląd domu. Home staging bowiem to najzwyczajniej w świecie pójście za podstawami idei marketingu, który opiera się – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, cenionego marketingowego guru – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Popisać się tutaj mogą zatem specjaliści od spraw wizerunkowych, którzy mają możliwość stworzenia ciekawej oferty, która skupi na sobie uwagę potencjalnego Kontrahenta. Już w czasach wprowadzania na rynek innowacyjnej techniki przez Barbarę Schwarz było wiadomo, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest kluczowa w procesie home stagingu, a oferta zwracająca uwagę jest istotnym elementem, który tylko i aż może zmusić potencjalnego Klienta do obejrzenia domu. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu i otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów korzystających z Facebooka. Należy pamiętać, że stworzenie odpowiednich zdjęć należy zaplanować już po sumiennym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Rozbudowanie modelu Schwarz

Kluczowe koncepcje Barbary Schwarz zakładały, że sporo zyskamy, powiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na rozmieszczenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Byliśmy w szoku, jak dużo osób nie pamięta o naturalnych zachowaniach, jak np. pozbycie się walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Czynnikiem, który prawdopodobnie przekreśli nasz trud może być odór w lokalu – z pewnością odstraszy on Klienta.

Gdy pragniemy upewnić się, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej zatrudnić fachowców z agencji nieruchomości, którzy postarają się, aby nasza posiadłość prezentowała się jak najlepiej.

Chcesz wiedzieć więcej o home stagingu i nie tylko? – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.