Czym jest i co może Ci dać marketing internetowy?

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – przygotuj swoją nieruchomość na sprzedaż
Czerwiec 2, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – podstawy
Lipiec 16, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Zapewne wielu z was już zauważyło, że środowisko internetu niesie za sobą wiele możliwości w temacie promocji. Jest to truizm, ale w opisywanym temacie sprawdzi się świetnie. Marketing internetowy to naszej rzeczywistości istotna kwestia dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę on-line. W poniższym artykule omówimy co to jest e-marketing i jakie możliwości ze sobą niesie.

Aby wgłębić się w problematykę połączoną z e-marketingiem, powiedzmy sobie na początek co to jest sam marketing. Wiele osób utożsamia to z promowaniem danego produktu, ale tak naprawdę jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to wielowarstwowa strategia, która ma nieść za sobą zyski w postaci dotarcia z naszym produktem do jak najszerszej grupy Kontrahentów. Aby wcielić plany w życie, należy przypilnować wielu składników, do których należą właściwa komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do promowania, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. W przeciągu wdrażania procesu, konieczna jest regularna analiza zmian na rynku i otwarcie na potrzeby Konsumentów.

Marketing internetowy – pierwsze kroki

Już jakiś czas temu rozwój technologii sprawił,że powstała specjalna branża marketingu – marketing w internecie, zwany również e-marketingiem. Dlaczego jest tak istotny? Przedsiębiorcy i właściciele zakładów otwierają się na działania w sieci, żeby skorzystać z plusów świata on-line i przekonać do siebie więcej Konsumentów. Marketing w internecie to suma wszelkich działań, które znamy z normalnej formy marketingu, ale do ich urzeczywistnienia użyjemy internetu. Jeżeli nasze działania będą skuteczne, to wówczas rozpoznawalność naszej firmy w internecie znacznie ulegnie poprawie, a nasz najważniejszy cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, połączone z jej korzystnym odbiorem zostanie wypełniony. Podstawowym narzędziem, który wykorzystamy w marketingu internetowym będzie strona www naszej spółki. Z najbardziej charakterystycznych różnic między marketingiem offline, a marketingiem on-line wyróżniamy w pierwszej kolejności rolę Nabywcy. Nie jest ona w tym temacie pasywna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. przedstawianie poglądów na temat naszego postępowania oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najczęściej spotykanych działań, z którymi zmierzymy się przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– e-mail marketing

Analizowaliśmy już dość wyczerpująco pozycjonowanie stron www, tymczasem w tym tekście skoncentrujemy się na dwóch odmianach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam zapewnić ogrom korzyści.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta dyscyplina e-marketingu będzie wyjątkowo skuteczna, jeśli naszym celem jest pozyskanie kolejnych Kontrahentów, ale zwłaszcza –  zbudowanie z nimi wieloletnich i opartych na oddaniu relacji. Pytanie – jak możemy to osiągnąć?

Content marketing bazuje w szczególności na zamieszczaniu w internecie treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednowymiarowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Kontrahenta, który zapragnie zostać z naszą spółką na zawsze. Oczywistym jest, że sporo zależy w tym momencie od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Myśl przewodnia powinna być dograna do jej hobby, praktyk i co również istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing występuje w rozmaitych formach, np.:

– artykuły tematyczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma rzecz jasna znaczenie, lecz zdecydowanie większą wagę musimy przykładać do jakości upublicznianych przez nas treści. Gdy Google uzna je za wartościowe, to w takiej sytuacji zwielokrotni to perspektywy naszej firmy na bycie wyżej w rezultatach wyszukiwania. Zatroszczmy się o to, aby treści były autorskie i niebanalne. Jak możemy wywnioskować z części tekstu o content marketingu – najważniejsza będzie wartość merytoryczna.

Influencer marketing – na czym polega?

Ta odmiana marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Czemu? Influencer – czyli osoba, która jest autorytetem w promowanej specjalności, tudzież jest rozchwytywana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub często odwiedzanego profilu w mediach społecznościowych, potrafi silnie oddziaływać na ewentualnych Klientów. W wyborze influencera powinniśmy się kierować branżą, w której się obracamy. Jeśli chcemy promować sklep z ciuchami, wtedy niezłym rozwiązaniem wydaje się zatrudnienie influencera, który redaguje bloga na temat mody.

W znalezieniu przydatnego influencera mogą pomóc nam fora tematyczne, grupy na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Nie zapomnij o tym, żeby przed zaangażowaniem człowieka do propagowania Twojej spółki, klarownie określić cele i pomyśleć jaki budżet jesteś w stanie na wyłożyć na zatrudnienie influencera. Zaangażowanie influencera musi być fragmentem większej strategii, która pomoże nam przekonać Klientów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to temat rzeka. Ogrom korzyści, ale także mnóstwo pracy do zrealizowania, jeśli nasze działania ma przynieść określony rezultat. Nasze działania powinny być precyzyjnie zaplanowane, a później nieustannie musimy odpowiadać na zmieniające się trendy.

Wszystko o marketingu w internecie – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.