Pozycjonowanie i optymalizacja w Google maps

Kubek termiczny contigo - Kubek termiczny na prezent najlepszy kubek do pracy
Kubek termiczny Contigo idealny dla każdego
3 września, 2020
Czym są okna pasywne?
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki dostępne w mapach Google są sprawdzonym narzędziem wspierającym zaistnienie na lokalnym rynku. Dzięki mapom Google zdobywamy dostęp do namiarów firm z różnorodnych branży. Dzięki temu użytkownik może z łatwością odnaleźć sklep pełen potrzebnych produktów oraz usług. By pojawić się na liście firm w danej okolicy należy założyć własną wizytówkę w mapach Google. Wśród wszystkich dostępnych usług Google trzeba wyszukać usługę Google Moja Firma i postępując zgodnie z instrukcjami założyć profil. Każdy następny krok zbliża nas do utworzenia profesjonalnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić swoje dane jak nazwa firmy czy jej położenie oraz kontakt, po czym je zatwierdzić. Wypełniona o odpowiednie dane wizytówka jest opracowana do korzystania. Warto jednak uzupełnić ją o wszelkie informacje na które jest miejsce w kolejnych zakładkach. Ostatnim etapem jest weryfikacja, żeby wizytówka była w pełni aktywna. Posiadając gotową wizytówkę warto zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, żeby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google ma wpływ sporo różnych czynników. W głównej mierze duży wpływ ma lokalizacja względem użytkownika. Poszukując sklepu albo usługi z reguły kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od domu, ze względu na to wizytówka ma swoje zastosowanie szczególnie na lokalnym rynku. Im bliżej znajdujemy się klienta, tym większa możliwość na lepszy wynik wyszukiwania. Obok tego ważna jest rozpoznawalność oraz trafność pod względem frazy kluczowej. Jeżeli firma jest rozpoznawalna pod konkretnym słowem kluczowym lub opublikowana na jej witrynie treść zgadza się z poszukiwaną frazą tym większe prawdopodobieństwo, że wizytówka znajdzie się wysoko. Możliwości wpisane w usłudze Moja Firma dają wiele opcji, które mogą pozytywnie zadziałać na pozycjonowanie wizytówki Google.

Umieść informacje na temat firmy

Bazowe informacje jak nazwa, adres i telefon  warto uzupełnić o następne tak samo ważne dane, które pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki trzeba wypełnić zgodnie z danymi podanymi na stronie internetowej. Co ciekawe w nazwie wizytówki da się wpisać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. nazwa firmy pozycjonowanie wizytówek Google). Oprócz tego należy wpisać kategorie i podkategorie, które pokażą Google oraz użytkownikom profil firmy, tj. jej zakres działań. Ważna jest też lokalizacja i obszary działania. W samej lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy warto dołączyć obszar działania, a więc szerzej np. miasto, województwo.

Pozyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo wartościowe jest także uzyskanie atrybutów. Atrybuty są związane z tym jak działa firma. Dla przykładu pokazują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu jest parking lub czy została dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Minusem jest to atrybutów nie uzupełniamy sami, ponieważ tworzone są one na podstawie przesłanych przez klientów odpowiedzi na pytania zadane przez Google. Same opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów wciąż wartościuje opinie Google, dlatego lepiej się o nie postarać i co istotne, zawsze na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom zyskujemy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Umieść unikalny opis, usługi, produkty i zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to doskonałe miejsce, aby zwrócić uwagę na najistotniejsze informacje na temat firmy, jednocześnie stosując najlepiej dobrane słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pojawia się na wizytówce firmy bez używania przycisku „więcej”, ze względu na to najlepiej pochylić się nad pierwszą częścią opisu. Oprócz tego dla lepszego rezultatu pozycjonowania wizytówki Google należy wpisać swoje produkty i usługi. Wypełnienie wizytówki tylko zadziała na pozycjonowanie, ale także prawdopodobnie zachęci większą liczbę klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje również publikowanie zdjęć i filmów. Multimedia umieszczone w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale także umożliwiają dodanie tekstu alternatywnego opisującego zdjęcie. Systematyczne publikowanie zdjęć znacząco oddziałuje na pozycjonowanie.

Zamieszczaj wpisy

Dzięki wpisom w wizytówkach Google zaoferować klientom ciekawych treści, które mogą zachęcić ich do przejścia do naszej strony WWW lub sprawdzenia usługi. Wpisy zawierają treść sięgającą do 1500 znaków oraz odsyłacz, jakim możemy linkować do dowolnej strony, np. podstrony z opisem usług lub innego wybranego miejsca. Wpis w wizytówce oprócz tego, że będzie dostępny przez długi czas (zakres dat można samodzielnie ustalić nawet do roku), może być składową marketingu treści, w którym będziemy oferować klientom trochę ciekawej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja będzie traktowana niemal jak wpisy z bloga na stronie, ze względu na co warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.

Pozyskiwanie linków

Linki odsyłające bezpośrednio do wizytówki są dość ważnym elementem, jaki zadziała na pozycjonowanie wizytówki. Z tego powodu warto rozpatrzeć się za branżowymi lub lokalnymi katalogami, forami, blogami, portalami albo innymi źródłami, ocenianymi przez Google jako wartościowe, w których można zostawić odsyłacz. Obszerny profil linków da Google znak, że warto umieścić wizytówkę na wysokiej pozycji, ponieważ odnoszą się do niej odmienne wartościowe strony. Profil linków ma zatem korzystny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.