Pozycjonowanie lokalne – podstawy

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Czym jest i co może Ci dać marketing internetowy?
11 czerwca, 2017
Zakup domu, co trzeba wiedzieć?
Kupowanie domu – na co zwrócić uwagę?
27 października, 2017

Od dłuższego czasu widać, iż bez należytego wypozycjonowania witryny internetowej, widoki na dobre wyniki naszej działalności są stosunkowo niewielkie. Szczęśliwie, dzięki rozwojowi technologii, Google stworzyło skomplikowany system, który pozwala nam na dotarcie do Odbiorców z sąsiedztwa. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało odnalezione przez Klientów z Twojego sąsiedztwa, nieodzowne jest odpowiednie wypozycjonowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ masa elementów, które przeanalizujemy w tym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu danej witryny w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z węższego kręgu, np. województwa, miejscowości, a czasem nawet jednej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że narzędzie wyszukujące może samodzielnie wybadać, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu większe miasto. Możemy to łatwo zweryfikować, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że naszym celem jest znalezienie agencji nieruchomości. Jeśli osoba wyszukująca jest w danym momencie w Toruniu, to wówczas narzędzie wyszukujące wskaże nam najskuteczniej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Dane statystyczne mówią prawdę – ponad 95% Klientów poszukuje priorytetowo spółek i usług z ich okolicy, aby mieć je pod ręką. Powinniśmy zrobić wszystko, żeby trafili na właśnie naszą firmę, gdyż ponad 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w późniejszym czasie, a więcej niż 80% używających smartfonów i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy oraz usługi. Jeżeli jesteś właścicielem restauracji, bezwarunkowo musisz zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Tak samo jak w kwestii zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal niezwykle ważną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy regularnie dodawać treść oraz pilnować, by treści były możliwie jak najwyższej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy teraz pochylić się nad technikami, które będą typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Założenie strony w Google Moja Firma, które szerzej przeanalizujemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby wzmianki o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach powiązanych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących firmę – otoczmy opieką dane, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeżeli zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to w takiej sytuacji wyszukiwarka może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle ważne będzie utworzenie konta naszej firmy w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do kreowania wizytówek przedsiębiorstw, które prowadzą działania na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zrobić? Odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, iż szukający, używający lokalnych słów kluczowych prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest szczególnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i określonej znajomości tematu.

Aby dodatkowo podnieść swoje perspektywy na zwerbowanie lokalnych Kontrahentów, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest w miarę trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać prawidłowo przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Powinniśmy wczuć się w rolę szukającego i zastanowić się, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najprościej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Następnie, poszerzamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy regularnie je aktualizować. Kolejno ustalamy dla Twojej firmy oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zwykle jako nazwa korporacji. Jeżeli już przejdziemy przez te elementy, to zostaje już tylko dobrać właściwą grafikę oraz napisać opis działalności.

Co ważne – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość i jakość determinują to, na jakim szczeblu wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeśli dostaniemy sporą liczbę przychylnych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie kolejnych Kontrahentów oraz wypracowanie dominacji nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy patent, na pojawienie się w rezultatach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie stron. Nie wiesz jak zacząć? Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu lokalnym bez wątpienia pomoże Ci postawić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Chcesz wiedzieć więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.