Pomysły na projektowanie stron wzrastają jak słynne „grzyby po deszczu”, gdyż coraz więcej Odbiorców w Polsce robi zakupy poprzez internet, zaś do sklepów stacjonarnych zmierzają tylko zaznajomić się z konkretnym produktem (a więc tym, w jaki sposób on w rzeczy samej wygląda). Istnieją sytuacje, iż kompletne sklepy „przeprowadzają się” do wirtualnego świata, zwalniając opustoszałe lokale oraz licząc na poważne oszczędności. Oprócz tego każdy Odbiorca czasami może liczyć na to, iż produkt jest faktycznie odpowiedniej jakości, przykładowo żaden inny potencjalny Nabywca go jakiś czas wcześniej nie mierzył. Małe oraz duże przedsiębiorstwa zgłaszają się wtedy do agencji reklamowych, ażeby te zajęły się utworzeniem zaskakującej i wydajnej witryny. Konstruktorzy stron opracowują stąd coraz to bardziej oryginalne taktyki, w większości bazujące na WordPressie.
Najpopularniejszym stylem w 2016 roku była uniformizacja części ilustracyjnej oraz umieszczenia wszelakich szczegółów na stronie. Przeważnie była ona rozłożona na dwie lub trzy sekcje, lecz kontrahenci błyskawicznie się znużyli kopiowanymi schematami. Wszelkie znane strony www, przykładowo sklepów z ofertą samochodów, wyglądały analogicznie, natomiast to z pewnością mocno oddziaływało na sprzedaż. Dzisiaj podział strony, projektowanie grafiki oraz innych komponentów krótko mówiąc nie następuje już na tych zasadach. Webmasterzy dążą do podkreślenia charakterystycznych właściwości specjalizacji Klienta.
Styl ów był bardzo atrakcyjny i polega na wykorzystaniu przez grafikę pełnej rozległości monitora. Głównie – czujność odbiorcy bynajmniej nie rozkłada się na kolejne motywy, po drugie – stymuluje idealnie dobraną grafiką do dalszego sprawdzania strony. Ekrany wstępne wypełnione są w pełni grafiką, grafiką ze sloganem lub guzikami akcji. Mogą być zastygłe bądź sprawować rolę slydera. Sporym plusem jest to, iż owe elementy wpasowują się na potrzeby monitorów na laptopach oraz ogromnych monitorów. Perfekcyjnej jakości szatę graficzną powinno zrobić fachowe studio graficzne.
Ogromna, znakomitej jakości grafika przyciągnie spojrzenie niejednego Kupującego. To efektywny zamysł, ażeby wzbogacić projekt strony internetowej. Spora liczba użytkowników jest wzrokowcami, czyli tym bardziej opłaca się w ten element zainwestować. Nie stosujmy w praktyce jednak z tzw. banków gratisowych zdjęć, zwłaszcza wówczas, gdy nasza marka ma się faktycznie kojarzyć z profesjonalizmem. Korzystniej zlecić stworzenie fotografii solidnemu grafikowi, który zadba o to, by wszystkie posiadały idealny odcień oraz korespondowały z projektem witryny.
Material design to zabieg bazujący na gładkich barwach i na wykorzystaniu świateł oraz cieni. Google zasugerowało się w tym przypadku standardowym papierem oraz tuszem. Priorytetowym motywem było zwiększenie czytelności witryn, jak i dopracowanie minusów, które były zauważalne w stylu flat. Ogólnie rzecz ujmując material design to: usytuowanie w trójwymiarze (zgodnie z drabiną segmentów), dynamiczne i harmonijnie dostosowane barwy (jeden odcień podstawowy oraz pozostały odcień pomocniczy, przykładowo do wyróżnień), praktyczne ikonki (maksymalnie naturalne, z skromnymi zakończeniami linii, z użytkowaniem proporcji 2dp), fotografie oraz wykresy wektorowe (dostrojone do klimatu strony www; slogan umieszczony na zdjęciu musi koniecznie widnieć na gradiencie; krótko mówiąc nie można przedobrzyć z przyciemnianiem) i typografia oparta o krój Roboto.
Spora liczba posiadaczy Internetu w zasadzie nie uzyskuje od sprzedawców tego, czego się domagają. Wchodzą na stronę internetową oraz co rejestrują? Niespecjalny projekt logo, sporo niewłaściwych wpisów (jakie mają szansę przewijać nie widząc końca), natomiast finalnie są zasypywani ulotkami informacyjnymi o tym, ażeby bezwzględnie wpisać się do newslettera, skorzystać z mnóstwa okazji (które na pewno za sekundę się skończą) czy porozmawiać z profesjonalistą (jaki co minutę włącza się na czacie oraz nie jest to „żywa osoba”). Odbiorcy potrzebują tego, by osiągnąć wewnętrzną relację z artykułem bądź jeżeli to dopuszczalne – ze sprzedającym. W ogóle nie chodzi tutaj o „targowanie się”, lecz drogę zaufania. Znakomitym zamysłem jest stąd opowiedzenie czegoś o swojej firmie. Ostatnio opisuje się to słowem „storytelling”, zatem mówienie o takich sprawach, jak: kim się jest, co potrafi zaproponować firma itp. Zaprezentowana konstrukcja reklamy dużo szybciej przemawia do klientów i daje lepsze wyniki niżeli denerwujące okna, które wyskakują nim zdążymy cokolwiek przeczytać.
Jeżeli zamierzasz wiedzieć dużo więcej, kliknij w link obok – Projektowanie Logo Toruń – a odnajdziesz o wiele więcej informacji.