Pozycjonowanie lokalne sklepów

Meble wypoczynkowe - projektowanie wnętrz
Meblowanie domu -meble amerykańskie
1 września, 2020
Chirurgia stomatologiczna Toruń - stomatologia estetyczna
Chirurgia stomatologiczna – zabiegi w klinice stomatologii estetycznej
1 września, 2020
Pozycjonowanie lokalne Toruń - marketing intenretowy w mapach

Pozycjonowanie lokalne Toruń - marketing intenretowy w mapach

Obecnie widać, że bez skutecznego propagowania strony internetowej, widoki na dobre wyniki naszej działalności są dosyć nieduże. Całe szczęście, że, dzięki nowoczesnym technologiom, Google opracowało wielowymiarowy mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Klientów. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Konsumentów z pobliża, nieodzowne jest poprawne pozycjonowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie masa składników, które opiszemy w tym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne to promowanie konkretnej witryny w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z konkretnego grona, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet jednej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że narzędzie wyszukujące może samodzielnie oszacować, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Możemy to bez problemów sprawdzić, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy biura nieruchomości. Jeżeli osoba wyszukująca jest w określonym momencie w Toruniu, to wówczas narzędzie wyszukujące doradzi nam najskuteczniej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Liczby nie kłamią – powyżej 95% Klientów poszukuje w pierwszej kolejności przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, by móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Należy zrobić co w naszej mocy, aby odszukali właśnie naszą firmę, ponieważ ponad 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w późniejszym czasie, a przeszło 80% korzystających z nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy i usługi. Jeżeli posiadasz restaurację działającą lokalnie, obligatoryjnie musisz zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Analogicznie jak w przypadku zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż szczególnie istotną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy regularnie dodawać treść i pilnować, aby publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy teraz pomyśleć nad technikami, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Stworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej przeanalizujemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby wzmianki o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach połączonych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących spółkę – dbajmy o dane, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeżeli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to wtedy narzędzie wyszukujące może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Bardzo istotne będzie utworzenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do kreowania wizytówek przedsiębiorstw, które egzystują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, że wyszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, zawierającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest zbyt skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i odpowiedniej wiedzy.

Aby dodatkowo pomnożyć swoje szanse na pozyskanie lokalnych Odbiorców, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest stosunkowo trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć dobry tytuł. Trzeba wcielić się w rolę szukającego i pomyśleć, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najłatwiej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Następny krok, uzupełniamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy systematycznie je uaktualniać. Kolejno ustalamy dla Twojej spółki oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, głównie w postaci nazwy zakładu. Jeżeli już zadbaliśmy o tamte elementy, pozostaje jedynie dobrać odpowiednią grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Nie zapominajmy – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość i jakość mają wpływ na to, na jakiej pozycji znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Gdy zasłużymy na większą liczbę aprobujących opinii, to wtedy będzie to miało pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych Odbiorców oraz tworzenie przewagi nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy przepis, na pojawienie się w rezultatach wyszukiwania niż zwykłe pozycjonowanie witryn. Nie jesteś pewien od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego bez wątpienia pomoże Ci poczynić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Więcej

Pozycjonowanie Toruń

 

Komentarze są wyłączone.